افزایش نرخ کلیک -سئو , افزایش CTR برای بهبود رتبه بندی سایت

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

موفقیت در تجارت الکترونیک با سئو

اگر می توانستید یک سایت تجارت الکترونیکی عالی با ترکیب عناصر مختلف از سایت های موفق بسازید، کدام سایت ها را انتخاب می کردید؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

من زمان زیادی را برای مرور و گشت و گذار در سایت های تجارت الکترونیک و نقش سئو در آن ها صرف کرده ام. در حالیکه برخی از سایت ها در دنیای مجازی وجود دارد که کارهای خود را به طور کامل انجام می دهند اما تنها تعداد کمی از سایت ها قادرند تمامی موارد اساسی و اصلی را پوشش دهند. ایجاد سایت بهینه سازی شده با اصولسئو، با نوار ناوبری آسان، موبایل فرندلی و کاربر پسند و با سرعت بارگذاری بالا از جمله ویژگی های اساسی است که هر سایت خوبی باید داشته باشد. عموما، سایت های تجارت الکترونیک حداقل یکی از اجزای کلیدی این پازل را از دست می دهند. اگر شما بتوانید عناصر مختلف را از سایت های متفاوت بگیرید و در کنار هم بگذارید، قادر خواهید بود یک سایت تجارت الکترونیکی قدرتمند بسازید.

تجارت الکترونیک به کمک سئو

مانند فرانک اشتاین که از اجزای مردگان ایجاد شد و خالق آن یک نمونه کامل ساخت  در ادامه صفحات ایده آلی را مشاهده می کنید که بر همین اساس ساخته شده اند.

صفحه اصلی: سایت BikeBandit

سئو

این صفحه ممکن است کاملا عالی و زیبا نباشد اما من صفحه اصلی آن را دوست دارم. آنها ابداعات زیادی انجام داده اند و همین امر باعث شده است ناوبری در آن ساده باشد. سازندگان این سایت در صفحه اصلی خود یک نوار جستجوی ساده در بالای صفحه گنجانده اند. آیکون های موجود در آن نیز دستیابی به طبقه بندی ها را آسانتر کرده است.

چهار دلیل اصلی برای خرید از این سایت وجود دارد. اگر شما حمل و نقل رایگانی داشته باشید، باید مشتری آن را بداند زیرا یک قابلیت فروش عالی محسوب می شود. افراد همچنین می خواهند بدانند که قسمت های مختلف خرید کامل است. به همین منظور باید به مشتریان خود دلیلی را برای انتخاب بدهید. مشتریان باید دلیل موجهی برای انتخاب شما داشته باشند. فروش قابل اعتماد نیز می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد و سایت BikeBandit این اطمینان و اعتماد را به خوبی ایجاد کرده است. در کنار گزینه های خرید؛ این اطمینان و اعتماد مضاعف به خریداران اجازه می دهد به خوبی بدانند برای چه چیزی پول پرداخت می کنند.

در مورد سئو، آنها یک اعلان متنی را در پایین صفحه قرار داده اند. اینکار موجب می شود رتبه بندی برای کلمات کلیدی دم دراز به هنگام قرار دادن آنها در متن صفحه اصلی، آسان تر باشد. اگر نتوانید کلمات کلیدی مد نظر خود را در صفحات بگنجانید، گوگل نیز رتبه بندی خوبی برای آنها نخواهد داشت.

سئو و کلمات کلیدی

صفحه طبقه بندی: سایتMyProtein

سئو و تجارت الکترونیک

این سایت دارای یک صفحه طبقه بندی عالی است که کاربرد و سئو و بهینه سازی خیلی خوبی دارد. سایدبار موجود در آن با لیست کردن زیر مجموعه ها به شما اجازه می دهد جستجوی طبقه بندی ها را محدود کنید. بخش “You May Also Like” ( ممکن است این محصول را نیز دوست داشته باشید) محصولات تکمیلی را لیست می کند که ممکن است برای کاربران جذاب باشد.

این سایت هم  صفحه حاوی محتوای توضیحی است که در آن لینک های داخلی قرار دارد و خواننده را به صفحات دیگر ارجاع می دهد.این همان موضوع لینک بیلدینگ داخلی سایت است که برای توضیع اعتبار سایت بین مطالب صفحات و مطالب انجام می شود.

لیست محصولات کاملا آموزنده است و شامل بیشتر اطلاعات مورد نیاز برای فروش محصول می باشد.

  • بررسی و نظرات کاربران در مورد محصول کاملا ساده است.
  • این صفحه حاوی نشانه هایی است که به کاربر اجازه می دهد به خوبی بداند کدام محصول گیاهی یا عاری از گلوتن است.
  • قابلیت های کلیدی فروش به شکل چک لیست مرتب شده است.
  • تخفیف و کوپن های خرید نیز در لیست محصولات گنجانده شده است.
  • قیمت ها به شما اجازه می دهد به خوبی بدانید که چقدر در هزینه ها صرفه جویی می کنید.

صفحه محصولات: سایت Rent The Runway

این سایت دارای یک صفحه محصولات عالی و ایده آل است. یک صفحه محصول عالی می تواند فروش خوبی داشته باشد. این صفحه موارد مربوط به سئو و بهینه سازی وب سایت را به خوبی رعایت کرده است.این سایت پا را فراتر از این موارد گذاشته است. برای شروع باید بدانید که تصاویر آنها دارای رزولوشون بالا و با کیفیت هستند. آنها همچنین از تصاویر افراد واقعی استفاده کرده اند که از محصولات آنها بهره مند شده اند و همین امر می تواند تجربه کاربری عالی ایجاد کند.

سئو و بازاریابی اینترنتی

توضیحات محصول به خواننده اجازه می دهد هر چیزی را که لازم دارد به خوبی درک کند. یادداشت ها نیز مفید و کاربردی هستند و اطلاعات توسط افراد متخصص نوشته شده است.

بهترین موردی که در این سایت به چشم می خورد ، بررسی و نظرات کاربران است. این نظرات بسیار عمیق نوشته شده و شامل اطلاعات مناسبی همچون قد، سن و موارد دیگر است.بیشتر نظرات حاوی تصاویری از مشتریان واقعی است که از محصولات آنها استفاده کرده اند و این بررسی ها به خوبی نوشته شده است. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که نظرات و بررسی های انجام شده دارای کلمات کلیدی مناسب هستند.

وبلاگ: سایت Home Depot

اگر نگاهی به این سایت بیندازید متوجه خواهید شد که سازندگان آن به خوبی از وبلاگ استفاده کرده اند. این وبلاگساده و در عین حال موثر و کاربردی است . وبلاگ دارای نوار ناوبری روشنی است که به کاربر اجازه می دهد به آسانی در وبلاگ گشت و گذار کند. پست ها و نوشته های وبلاگ ساختار خوبی دارند و خواندن و اشتراک گذاری آن آسان است.

آنها همچنین در سایت خود پست مهمان را قرار داده اند که دو کار اصلی انجام می دهد:

  • اینکار به سازندگان سایت اجازه می دهد محتوای رایگان از وبلاگ نویسان متخصص دریافت کنند. داشتن پست در این سایت برای بیشتر وبلاگ نویسان یک فرصت عالی محسوب می شود و برای نوشتن چنین پست هایی نهایت تلاش خود را می کنند. این سایت می تواند از میان طیف گسترده ای از افراد ، بهترین ها را انتخاب کند.
  • اینکار وبلاگ نویسان مهمان را تشویق می کند پست های خود را به اشتراک بگذرند. افرادی که این وبلاگ نویسان را دنبال می کنند؛ می توانند مطالبشان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

سئو وبلاگ

در انتهای بیشتر پست های وبلاگ، لیست محصولات و پروژه ها قرار دارد.

این یک روش عالی برای دریافت فروش به طور مستقیم از طریق پست های وبلاگ است. اگر افراد بخواهند این پروژه را انجام دهند می توانند محصولات مورد نیاز خود را از همین سایت خریداری نمایند.

آنها همچنین دارای ابزارکی هستند که به شما اجازه می دهد لیست ایتم های استفاده شده در پست های وبلاگ را پرینت کنید.

موبایل فرندلی بودن: سایت Hobbycraft

موبایل فرندلی بودن سایت

این سایت یک فروشگاه وسایل وآایتم های مرتبط با سرگرمی است که دارای رابط موبایل (نسخه نمایش و کاربری موبایل) عالی می باشد. منوی موجود در آن به خوبی طراحی شده است و در آن نوار جستجو، لاگین کاربران، کارت خرید و سایر موارد گنجانده شده است. زمانی که منو را باز می کنید، ناوبری در آن بسیار ساده است و می توانید به اسانی موارد مورد نیاز خود را پیدا کنید. صفحه اصلی این سایت کاملا کاربر پسند است و به شما اجازه میدهد طبقه بندی مورد نیاز خود را پیدا کنید. اضافه کردن محصول به کارت خرید بسیار ساده است .

سرعت سایت: سایت Walgreens

سرعت سایت در سئو

سرعت سایت یکی از مسائل مهم برای هر وبسایتی است اما این موضوع در مورد سایت های تجارت الکترونیک از اهمیت بسیاری برخوردار است. اینکار می تواند تاثیر مستقیمی بر روی نرخ تبدیل سایت داشته باشد و نرخ تبدیل نیز تاثیر مستقیم بر روی درآمد سایت دارد. نیازی به گفتن نیست که سرعت سایت می تواند بر روی رتبه بندی صفحات سایت در گوگل نیز موثر باشد. هرچقدر سرعت بارگذاری سایت بالاتر باشد، کاربر بیشتر اعتماد خواهد کرد. این سایت در عرض ۱.۲۹ ثانیه بارگذاری می شود که یک سرعت عالی برای سایت های بزرگ محسوب می شود. بخشی از این سرعت به خاطر اندازه کوچک صفحات است.در مورد نقش مستقیم رابطه بین سرعت سایت و سئومطلبی تحت عنوان بهینه سازی تصاویر سایت و بهینه سازی سایت با gtmetrix را که تیم ایران سئو سایت به صورت اختصاصی نوشته است را حتما بخوانید و به راحتی سایت خود را برای موتور گوگل بهینه سازی کنید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ابراهیم حنفی

اشتباهات رایج در سئو

اشتباهات رایج در سئو

mistakes-in-seo

بهینه سازی سایت سئو موتورهای جستجو مثل گوگل همیشه به این راحتی نیست که مثلا شما روش های ده سال پیش را انجام دهید و منتظر افزایش رتبه در گوگل باشید علم بهینه سازی سایت چون بخش اعظم ان به تجربیات بر میگردد هم ضریب خطا دارد هم تاثیرات منفی که به قول بعضی دوستان میگفتند شما اگر کاری نکنی بهتر از ان است که کاری را انجام دهید به دلیل اینکه خیلی وقت ها رتبه ما پیشرفت میکند ما فکر میکنیم به خاطر فعالیت اخر مان هست به خاطر همین میگویم درصد خطا در بهینه سازی بسیار بالا است برخی موارد را بررسیمیکنیم.

۱-وقتی ورودی گرفتیم یعنی موفق شدیم

سایت های که با تلاش فراوان محتوا خوب تولید میکنند اگر این بی دقتی را انجام دهند بسیار ضرر خواهند کرد برای خود من بارها شده است که برخی دوستان سئوال میکنند ما سایت مان را ایجاد کردیم همه ی اصول را هم رعایت کردیم اول ورودی خوبی داشتیم اما بعد سایت افت کرد و  نه رتبه گرفتیم و نه پیشرفت وقتی بررسی میکنید میبینیم تا این سایت ورودی میگیرند دست از فعالیت بر میدارند و به قول معروف فکر میکنند موفق شده اند در صورتی که نمیدانند به خاطر تلاش اولیه مناسب در ماه عسل گوگل قرار گرفته اند که به زودی به حالت قبل برمیگردند شاید جالب باشه بدونید یاهو با تمام بزرگیش مطالب و بروز رسانی منظمی دارد و هیچ وقت ان را رها نکرده است مثل کسی میماند که وقتی موفق میشود بیشتر امیدوار میشود و تلاش میکند پس یادتان باشد در درجه اول دلتان را به چند بازدید کننده خوش نکنید و تولید محتوا و بهینه سازی سایت را رها نکنید چون راهکارها شما باید اهسته و پیوسته باشد و یکی از اشتباهات mistakes رایج همین به قول معروف رسیدن به موفقیت است.

۲-روش های که یک شبه فینالیست میشوید

هر کسی در سطح وب دوست دارد مطالب و خدماتش دیده شود و به فروش برسد و برای رسیدن به موفقیت سریع دست به اشتباهات بزرگی از جمله روش های سئو کلاه سیاه میزند که زودتر موفق شود از هر روشی استفاده میکند به صورت حجمی لینک به سمت سایت روانه میکند اما اینه یادش رفته که این فینالیست شدن امکان گرفتن پنالتی توسط گوگل را بالا میبرد پس یادتان باشد دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است خیلی دوستان وقتی باهاشون صحبت میکنی در کارنامه چند سایت پنالتی شده را دارند و با زهم از هملن روش های استفاده میکنند و میگویند متوجه شدیم چگونه از روش های زود بازده استفاده کنیم جالب اینجاست که اکثرا دوباره پنالتی میشوند پس یادتان باشد قدرت دامنه را به مرور افزایش دهید و سعی کنید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید و به قول یکی از دوستان برای بررسی رشد در کلمات کلیدی شش ماه یک بار میتواند بررسی کلی کنید یعنی حداقل شش ماه زمان نیاز دارد تا یک سایت رتبه دار شود.

۳-استراتژی اشتباه سئو

خیلی وقت های بعضی دوستان تماس میگیرند که مثلا ما را در کلمه کلیدی خاصی رتبه دار کنید وقتی محبوبیت این کلمه کلیدی را میبینیم در ماه از جستجو بسیار ضعیف برخودار است و سایت فوق مثلا چند سال روی این کلمه کار کرده است و رتبه هم نگرفته است اینجاست که متوجه میشوید اشتباه کرده اید چرا که استراتژِ درستی و مناسب را انتخاب نکرده اید در وهم خودتان فکر میکنید واژه مورد نظر بسیار محبوب است اما در واقعیت زمین تا اسمان فرق دارد به خار همین است که یک سایت را میبینید چند هزار ایندکس دارد ورودی ان با یک سایت که صد ایندکس دارد یکی است چرا چون یک استراژی اشتباهی را برای شروع انتخاب کرده است.

۴-ایندکس بیشتر زندگی بهتر

من درباره ایندکس خیلی بررسی کردم و با این چالش خیلی کلنجار رفتم اما باور کنید به این نتیجه رسیدم که در سال های اخیر محتوایی با کیفیت هر چه بیشتر باشد بهتر است نه هر نوع محتوایی یکی از اشتباهات رایج خیلی از دوستان این است که مطالب کوتاه و بی کیفیت را در روز مثلا ۵۰ مورد ارسال میکنند و در ماه مثلا هزار و دویست مطلب ایندکس میکنند بدون رتبه و ورودی و بعد میخواهند در کلمات کلیدی خاص هم رتبه بیاورند باور کنید این را خیلی دیده ام و اصلا بعضی دوستان سئو را با این روش و تکنیک میشناسند سایت خود را با ایندکس بیشتر به گوگل القا کنیم یادتان باشد ایندکس با کیفیت هر چقدر بیشتر باشد باعث رشد سایت میشود نه هر ایندکس این اشتباه را نکنید.

۵-افزونه سئو نصب کنی رتبه میارید

بعضی وقت ها بعضی دوستان اشتباهاتی را میکنند که شاید بعد ها به خودشان بخند اگر قرار بود هر کسی با نصب افزونه رتبه دار شود الان تمام یک میلیون سایت های که افزونه سئو وردپرس را نصب کرده اند رتبه دار باشند به طور کلی افزونه ها به کمک شما می ایند اما این به معنای همه چیز نیشت این فقط شاید روی هم سه درصد هم موثر نباشد پس فراموش کنید که بعضی های بهینه سازی سای را توی چند تا افزونه خلاصه میکنند یا بعضی دوستان میگویند سیستم مدیریت وردپرس برای بهینه سازی سایت بهتر است نمیشود به این دقیقی گفت اما وردپرس شاید برای تازه کار های که با کدنویسی آشنایی کمتری دارد بهتر بتوانند از ان استفاده کنید و با چند سئوال و افزونه کار خود را پیش ببرند.

۶-از لینک های خارجی استفاده کنید

بارها شده است که ما میگوییم وقتی شما درباره موضوعی صحبت میکنید میخواهید به حرف خود اعتبار ببخشید از دو سایت بزرگ هم موضوع صجبت میکنید خوب در محتوا هم شما برای اینکه مطلب خود را معتبر کنی به سایت های خوب و بزرگ به صورت نوفالو لینک دهید و باور کنید هیچ اعتبار با لینک های نوفالو از سایت شما کم نخواهد شد در گذشته لینک باکس ها و تبادل لینک ها بسیار به دیدن شدن سایت کمک میکرد اما امروزه برخی دوستان حتی به دادن یک لینک به بیرون اکراه دارند و فکر میکنند ان سایت پیشرفت خواهد کرد پس سعی کنید از لینک های داخلیبه سایت ها معتبر استفاده کنید دوستان برای حمایت از بهینه سازی از تجربیات خود در نظرات ما را هم سهیم کنیم تا در ادامه همین مطلب اضافه شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ابراهیم حنفی

آموزش افزایش سرعت سایت


آموزش افزایش سرعت سایت ( قسمت اول ) – کاملا اختصاصی توسط سئو ارزان

با سلام و احترام خدمت تمامی همراهان سئو ارزان

در مقاله امروز سعی داریم آموزش بهینه کردن سرعت وبسایت رو به شما آموزش بدهیم.

این آموزش ها مخصوص کسانی هست که دوست دارند خودشون وبسایت خودشون رو سئو کنند.

مقاله نیز به زبان خودمونی نوشته شده تا بتونید بیشتر و بهتر باهاش ارتباط برقرار کنین:)

اگر تمامی قسمت های آموزش رو دنبال کنید میتونید خیلی از کارهایی که سئو کار ها انجام میدهند رو خودتون انجام بدین.

قسمت اول آموزش بهینه سازی :

مقدمه :

سرعت وبسایت یکی از عوامل مهم هم برای موتورهای جستجو و هم برای بازدیدکنندگان است.

اگر مدت زمانی که طول میکشد وبسایت شما لود شود زیاد باشد همانطور که بازدیدکنندگان آن را نمی پسندند ، موتورهای

جستجو نیز نخواهند پسندید و آن را پس میزنند.پس سرعت سایت برای سئو و بهینه سازی وبسایت امری حیاتی و مهم به

شمار می آید.

 

۱ – اولین و مهمترین چیزی که من ( علی طباطبایی ) به عنوان نویسنده این مقاله بهش اهمیت میدم و مد نظرمه

HTTP Requsets هست.حالا اصلا این چی هست؟بیاین یه سری به مقالات انگلیسی بزنیم.

 

Whenever your web browser fetches a record (a page, a picture, etc) from a web server, it does so regulating HTTP – that’s

“Hypertext Transfer Protocol”.  HTTP is a request/response protocol, that means your mechanism sends a request

 

به بیان ساده به درخواست هایی که مرورگر شما میفرسته و وب سرور جوابش رو برمیگردونه ، Http ask میگیم.

مثلا مرورگر شما به وب سرور میگه که فایل home.html رو برای من بیار و وب سرور هم اگه اون فایل موجود باشه ، بهتون

نمایشش میده.

حالا چرا ما اصلا داریم در مورد این موضوع توضیح میدیم و اصلا چه ربطی به سئو داره؟

جواب اینه : هر چه تعداد این درخواست ها به وب سرور کمتر باشه ، کاملا واضحه که سرعت لود وبسایت بالا میره.این مسئله

ای هست که به بحث سئو مرتبط میشه.

حالا ما میخواهیم ببینیم چه کاری باید انجام بدیم تا تعداد Http Requests رو به حداقل برسونیم.

در سئو به این موضوع Minimize ( مینی مایز ) کردن میگیم.( Minimize Http Requests )

دوباره به مقالات انگلیسی سر میزنیم.

 

According to Yahoo, 80% of a Web page’s bucket time is spent downloading a opposite pieces-parts of a page: images, stylesheets, scripts, Flash, etc. An HTTP ask is done for any one of these elements, so a some-more on-page components, a longer it takes for a page to render

That being a case, a quickest approach to urge site speed is to facilitate your design

Streamline a series of elements on your page

Use CSS instead of images whenever possible

Combine mixed character sheets into one

Reduce scripts and put them during a bottom of a page

میگه که ۸۰% زمان لود یک وبسایت صرف دانلود کردن اجزای مختلف یک صفحه نظیر عکس ها و فایل های css و js و peep و

غیره میشه و برای هر کدوم از این ها یک Http Request ایجاد میشه پس هرچه تعداد این موارد ( همون عکس ها و … ) روی

وبسایت بیشتر باشه ، زمان بیشتری طول میکشه تا وبسایت به صورت کامل لود

بشه.

حالا راه حل ها چیه؟

۱ – بهینه کردن تعداد این المنت ها روی وبسایت

۲ – استفاده از css به جای عکس ها ( در صورتی که بشه اینکارو کرد البته! )

۳ – یکی کردن ( mix ) تمامی فایل های css و تبدیل تمامی اون ها به یک فایل css

۴ – یکی کردن تمامی فایل های java book خارجی ( External JS Files ) و تبدیل تمامی اون ها به یک فایل js

۵ – قرار دادن لینک فایل های css در ابتدای پرونده و لینک فایل های js در انتهای پرونده.

۶ – استفاده از Css Sprite

اولین کاری که به ذهن میرسه کم کردن این تعداد المنت هاست.المنت هایی که به نظرتون بیهوده میاند رو از وبسایتتون حذف

کنید.زیبایی از عوامل مهمی برای جذب بازدیدکننده به شمار میاد اما تاحالا به این فکر کردین که اگه سرعت لود وبسایتتون کم

باشه ، اصلا بیننده منتظر باز شدن وبسایتتون نمیمونه و میره سراغ وبسایت رقیبتون؟!!!پس قید بعضی چیزها که صلاح میدونین

رو بزنید هر چند که حجم اونها کم باشه ( به هر حال داره یک Http Request ایجاد میکنه )

مرحله بعدی استفاده کردن از css به جای عکس ها هست البته در جاهایی که بشه اینکارو کرد!

مثلا چی؟مثلا دیده شده فوتر ( footer ) و هدر ( header ) بعضی از سایت ها کاملا به صورت عکس هست!در صورتی که ما

میتونیم با استفاده از css چیز بهتری تولید کنیم اینجوری علاوه بر زیبایی ، تعداد Http Request رو هم کمتر کردیم

حالا اینکه چجوری این مرحله رو انجام بدین؟باید کاملا با Html و Css آشنایی داشته باشین:)

اگه آشنایی دارید که خب همین الان شروع به ادیت کردن قالب خودتون بکنید ( البته اگه این مورد توی وبسایتتون موجوده )

مرحله بعدی یکی کردن فایل های css و تبدیل اونها به یک فایل css هست.کار سختی نیست.کدهاتون رو کپی کنید و همه رو

در یک فایل css. قرار بدین.به مثال زیر توجه کنین:

مثلا توی وبسایتتون سه تا فایل css به نام های initial و second و third دارین.بیاین و یک فایل به اسم main.css بسازین و

تمامی کدهای اون سه فایل رو در این فایل کپی کنید.حالا لینک اون فایل های css که در قالبتون هستند رو بردارین و جای اون

لینک فایل main.css رو بذارین.اگر وردپرس دارین و آشنایی خاصی با کد زنی ندارین ، استفاده از پلاگین های مربوطه پیشنهاد

میشه.

در مورد فایل های js نیز دقیقا همین کارهایی که انجام شد رو انجام بدین و اونها رو به یک فایل main.js تبدیل کنین.

سایتهای وردپرسی همیشه چندتا فایل css و js دارن( به خاطر خود وردپرس و پلاگین هایی که استفاده میشه )!!

و یکی کردن اینگونه فایل ها در وبسایت های وردپرسی از اهمیت خاصی برخورداره…

حالا که اینکارو کردین ، لینک این دو تا فایل رو در کجا باید قرار بدین؟منظورم دو تا فایل main.css و main.js هست.

بهترین کار اینه که لینک فایل css رو در ابتدای پرونده ( درون تگ conduct ) قرار بدین و لینک فایل js رو در انتهای پرونده و قبل از

بسته شدن تگ انتهایی وبسایت.

علتش چیه؟علتش اینه که فایلهای جاوا اسکریپت ( java book ) و یا به اختصار js زمانی که کامپایل میشوند ، پروسه رندر

( render ) کردن اجزای دیگه ی وب رو میگیرن و زمانی که تمامی کدها کامپایل بشن به سراغ اجزای دیگر وبسایت رفته

میشه.پس اگه ما فایل js خودمون رو در ابتدای وبسایت لینک کنیم در واقع داریم به وبسایتمون ظلم بزرگی میکنیم.پس این

مورد رو حتما در نظر داشته باشین.

مورد نهایی در این مقاله هم استفاده از css goddess هست.

حالا اصلا این چی هست؟بریم ببینیم یاهو در این مورد چی گفته.

CSS Sprites are a elite process for shortening a series of picture requests. Combine your credentials images into a singular picture and use a CSS background-image and background-position properties to arrangement a preferred picture segment.

ما با استفاده از css goddess میتونیم تعداد http ask ها رو کم کنیم.چجوری؟

در واقع ما با css goddess چند عکس رو به یک عکس تبدیل میکنیم.مثلا من ده تا عکس رو به یک عکس تبدیل میکنم و بعدا فقط از

اون عکس استفاده میکنم( اینجوری تعداد http ask ها از ۱۰ تا به یکی میرسه )

اگه قالبتون از تعداد عکس زیادی استفاده میکنه این مورد میتونه نجات بخش باشه برای وبسایتتون.

استفاده از css goddess هم نیاز به آشنایی با html و css داره.

خب اگه تا اینجای کار همراه ما بوده باشین اولین مرحله بهینه سازی سرعت سایت رو یاد گرفتین و یا حداقل یک آشنایی با

اون دارین.

این آموزش های بهینه سازی سرعت سایت میتونه تا ۲۰ مقاله هم بشه.با نظراتتون به ادامه آموزش این مبحث به ما

دلگرمی بدین.

ممنون بابت وقتی که برای این مقاله گذاشتین.امیدوارم این سری مقاله ها بتونه بدردتون بخوره

راستی اگه سوالی داشتین یا سفارش سئو و بهینه سازی سایت داشتین حتما شماره زیر را add

کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ابراهیم حنفی

ثبت سایت در گوگل و ۷۰ موتور جست و جوی مشهور

ثبت سایت در گوگل

ثبت سایت در گوگل

روش های متفاوتی برای بالا بردن بازدید سایت ها وجود دارد که همگی بستگی به یک اصول سئو سازی درست و استاندارد است.موتورهای جست و جو این گونه سایت ها را شناسایی کرده و محتوای آن ها را ایندکس می کند و پس از جست و جوی کاربران مطالب ایندکس شده را در نتایج جست و جوی خود نمایش می دهد که قاعدتا باعث افزایش بازدید سایت می شود.
معمولا هر سایت پس از ایجاد شدن بلافاصله در فهرست ایندکس موتورهای جست و جو قرار نمی گیرد.اما این موتورهای جست و جو برای کاربران امکانی را فراهم کرده اند تا بتوانند سایت خود را به صورت دستی در فهرست سایت های ایندکس شده ی موتورهای جست و جو قرار دهند.
می توانید توسط فرمی که در لینک زیر قرار داده شده است فرایند ایندکس و ثبت شدن سایت و محتوای سایت خود را در ۷۰ موتور جست و جوی معتبر و مشهور تسریع ببخشید.
http://www.submitexpress.com/free-submission.html
پس از وارد شدن به لینک بالا، در فرمی که برای شما باز می شود، کافیست آدرس اصلی سایت و ایمیل خود را وارد کرده و دکمه ی ثبت را کلیک کنید.این کار معمولا چند دقیقه ای به دلیل کامل شدن مراحل ثبت نام طول می کشد.
توجه: صفحه ی ثبت نام را تا کامل شدن مراحل ثبت نام نبندید، تا این مراحل به صورت کامل ثبت شوند.
پس از وارد کردن آدرس اصلی سایت و ایمیل خود دکمه ثبت را بزنید و صبر کنید تا مراحل ثبت انجام شود. این کار چند دقیقه ای طول می کشد .توجه داشته باشید صفحه مربوطه را تا هنگام نمایش کامل نتایج ثبت شدن ، نبندید.

گوگل: نشانی وب خود را درج کنید – Google

و نیز درباره اینکه آیا و چه زمان این نشانی در فهرست به ثبت می رسد قولی نمی دهیم. … یادآوری: تنها نشانی صفحه ی نخست یا سرآغاز سایت شما مورد نیاز است، لازم نیست  …

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ابراهیم حنفی

عامل و فاکتورهای اصلی سئو چیست؟


Columnist Jayson DeMers استدلال می کند که وقتی وارد اجرای سئو شد،یک تیم خبره را (ترجیحا مجرد،پیرامون وکالت یا طبابت سئو) استخدام کرد که می تواند همه ی تفاوت ها را ایجاد کند.

بهینه سازی موتور جست و جو (SEO) از هزاران استراتژی های به هم پیوسته و کوچک جداگانه تشکیل شده است.الگوریتم رتبه بندی جست و جوی گوگل در یک نقطه،جایی که میلیون ها نقاط داده ای در سراسر وب برای محاسبه رتبه هر وب سایت نمایه تکامل یافته است.

در مراحل ابتدایی موتور جست و جو ، SEO یک نمونه ی بسیار و تعداد انگشت شماری از تغییرات ساختاری ساده بود که می توانست به راحتی شما را در صفحه ی اول ظاهر کند.امروز شما اگر می خواهید سایت شما تعداد دفعات بیشتری در نتایج جست و جو دیده شود،باید با دقت در مسیر چشم انداز خود و با روش های سازمان دهی شده حرکت کنید.

برای بسیاری از کارآفرینان و بازاریابان،مدیریت این مورد به تنهایی صورت می گیرد.این مشکل با استخدام یک فرد متخصص یا برو سازی قسمتی از کار یا همکاری با آژانس های خارج از تیم رفع می شود و می توان همه این وظایف فردی را اداره کرد.

با این حال،یکی از استراتژی های موثر به دنبال کارشناسان niche fields است، افرادی که تخصص خود را در یکی از زمینه های خاص سئو به نسبت معقول از تجربه و تخصص در همه ی آن ها توسعه داده اند.برخی از سازمان ها توسط مجموعه ای از استادان سوله ی فردی در مکتن ثابت عمل می کنند؛ بنابراین آیا شما به دنبال چننی آژانس هایی هستید یا یا می خواهید یکی از این افراد متخصص را استخدام کنید،این کارشناسان خاص در پیش برد هدف بسیار کارآمد هستند.

در ادامه دلایل اصلی که چرا یک تیم متخصص بهتر از عمومی کارها هستند را برای شما لیست کرده ایم.

عامل و فاکتورهای اصلی سئو چیست؟

عامل زمان

در ابتدا، عامل زمان مطرح است.تلاش برای مدیریت هر کاری و هر تاکتیکی در یک استراتژی گسترده سئو مخصوصا برای کارآفرینانی که می خواهند همه ی کارها را بع تنهایی انجام دهند یک کابوس است.اختصاص دادن بخشی از کار به متخصص سئو صرفه جویی در مقداری از زمان است،اما کار با متخصص نیچ باعث صرفه جویی در کل زمان شما می شود.

با یک عمومی کار شما زمان خود را صرف آموزش و یادگیری نکات جدید سئو می کنید در حالی که متخصصین تمایل به اطلاعات بهتر در حوزه ی تخصص فردی خود دارند.عمومی کارها همچنین یک نوبت کار را روزانه پوشش می دهند، که شامل انجام یک نقش از وظیفه ی گروهی می باشد.متخصصین قادر به انجام کار در مدت کوتاهی از زمان هستند-بعد از این همه آن ها با حوزه ی کاری خود بیشتر آشنا هستند.

عامل مهارت

کار عمومی کارها، معمولن به صورت درهم و برهم است، اما ماهیت کار متخصصین همراه با دقت و بهره وری به اجرا درمی آید.

مشکلات اصلی عمومی کارها:

عمومی کارها به صورت معمول زمان طولانی برای قدرتمند کردن مهارت خود در یکی از زمینه های خاص را ندارند، بنابراین هنگام انجام کار کمتر دقیق و موثر هستند.

عمومی کارها تمایل به خواندن اخبار عمومی سئو دارند و به راحتی می توانند پشت همتایان متخصص خود که با استراتژی جدید وارد می شوند سقوط کنند.
عمومی کارها تجربیات و آشنایی کمتری برای تشخیص و پیدا کردن بهترین استراتژی ممکن برای یک وضعیت دارند.

در اغلب حالات،سطح مهارت خالص متخصصان منجر به اشتباهات کم و نتایج موثر بیشتری خواهد شد.

عامل هزینه

عامل هزینه ممکن است مانعی برای برخی از افراد باشد.بعد از این همه، اگر شما یک تیم با تخصص های فردی برای کار خود استخدام کنید، باید هزینه ای زیادی را نسبت به یک یا دو فرد متخصص کنید.بنابراین اگر شما بودجه ی خود را با دقت بیشتر ی مدیریت کنید می توانید یک تیم متخصص را با هزینه ی مقرون به صرفه تر دور هم جمع کنید.

اگر شما کار خود را قطعه قطعه کنید و فقط متخصصانی را برای کاری که می خواهید انجام دهید استخدام کنید (به عنوان مثال؛ استخدام به صورت پاره وقت یا کار مبتنی بر قرارداد برای حوزه هایی که شما در آن ضعیف هستید) شمتا می توانید پول خود را به صورت دراز مدت پس انداز کنید.همکاری با آژانس هایی که منحصرا با استفاده از متخصصان بسیار ارزان تر و موثر تر از هر استراتژی خواهد بود (برای بیشتر کسب و کارها).

عامل سازمان

در کار با متخصصان یک حرکت نزولی وجود دارد : اگر شما در بسیاری از کارهای عمومی خود کاوش نمی کنید،ممکن است با وقایع روزانه در هر حوزه ی منحصر به فرد هماهنگ نباشید.

در سمت دیگر آن، البته،می توانید در عملیات کاری خود را در سطح بالاتری ببینید. در ۱۰۰۰۰ قدمی خود چشم اندازی از استراتژی سئوی خود را ترسیم کنید،سازمان را ترک کنید و وظایف خود را در سطح کوچکتر در ازای یک چشم انداز بزرگتر انجام دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ابراهیم حنفی

سئو حرفه ای

سئو حرفه ای

professional-seo-site

سئو برای موتورهای جستجو به صورت حرفه ای سایت بهینه سازی میشود خیلی وقت ها برای پیدا کردن یک نفر که واقعا حرفه ای باشد و زمان و هزینه شما را هدر ندهد به ظاهر کار اسانی است اما همیشه رساندن سایت به رتبه اول گوگل در کلمات بسیار کم رقابت باعث نمیشود یک سئو کار حرفه ای باشد پس همیشه پیدا کردن یک متخصصسئو که کار بلد است کار اسانی نیست بزارید برخی از موارد را بررسی کنیم تا بتوانیم کمی بهتر این مسئله را درک کنیم.

۱-واقعا سئو چیست:

بزارید کمی درباره بهینه سازی سایت چیست توضیح بدهیم ببینید هر کسی شاید در ذهن خود از این علم یک تفسیر یا یک تصویر یا یک توضیح خاصی داشته باشد بعضی ها میگویند سئو فقط برای گوگل است بعضی دوستان به عنوان یک علم خیلی کوچک و کاربردی به ان نگاه میکنند و اطلاعات بسیار محدودی دارند و این علم را شامل سرعت سایت بهینه سازی تگ های عنوان و برخی از موارد میدانند بعضی دیگه میگویند سئو فقط ۱۰ درصد باعث موفقیت سایت میشود و باید بیشتر روی خود سایت تمرکز کرد تا روی سئو برخی از دوستان سئو را فقط داخلیمیدانند برخی دیگر فقط بهینه سازی خارجی یا لینک سازی را سئو میدانند به طور کلی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و شبکه های اجتماعی و افزایش بازدید و رتبه دار شدن در ویدیو های سایت های اشتراک ویدیو رتبه دار شدن در بخش عکس های موتورهای جستجو ایجاد یک برند برای موفقیت و خیلی از این موارد که شاید یک مطلب جدا میتوان برایش نوشت شامل میشود باور کنید بیشتر از ۸۰ درصد از ورودی های یک سایت از موتورهای جستجو وارد سایت میشوند یک مثال بسیار کاربردی در کلمه کلیدی فروشگاه اینترنتی خیلی از سایت ها روی تبلیغ کار میکنند از هر نوع تبلیغات اما باور کنید بازدید کننده سایت های که در رتبه های اول گوگل هستند بسیار بیشتر از سایت های که فقط روی تبلیغات کار میکنند درست است که برخی سایت روی برند سازی خود بسیار کار کرده اند  اما نه همه ی انها البته برند سازی بخشی از سئو است مخصوصا در دنیای مجازی و اینترنت که موتورهای جستجو حرف اول را میزنند و شما سایت که درباره برند سازی مطلب میگذارد را نمیتوانید پیدا کنید که از seo  حرفی نزند. پس سئو ان چیزی نیست که در ذهن حتی من بگنجد و محدودیت داشته باشد و هر کس اگر خلاقیت داشته باشد با موتورهای جستجو مخصوصا گوگل میتواند بسیار موفق باشد.

۲-سئو تضمینی موتورهای جستجو:

ببینید هر کسی از این موضوع برای خودش یک دیدی دارد که نمیشود بعضی از دید ها را به طور کلی رد کرد بعضی از دوستان میگویند ما چند سال است که داریم بهینه سازی سایت انجام میدهیم پس همیشه به شما تضمین میدهیم در یک زمان مشخص مثلا ۶۰ روزه شما را به بازده مناسبی برسانیم گروه دیگر میگویند سئو زمان ندارد و باید پشتیبانی برای سایت وجود داشته باشد که هر زمان رقبا یا الگوریتم تغییر کرد سایت را دوباره به رتبه خود برگردانیم و هزینه ماهانه باید گرفت به اضافه یک هزینه شروع و از طرفی برخی میگویند سئو تضمینی نیست نمیتوان گفت مثلا ۳ ماهه شما در صفحه اول هستید یا بگویند مثلا یک سایت حتما باید رتبه اول گوگل باشد اما به طور کلی سئو نمیتواند محدودیت زمان و مکان داشته باشد به چه معنی یعنی کسی که برای سئو زمان دقیق تعیین میکند اشتباه میکند از طرفی کسی که میگویند رتبه اول گوگل برای شماست باز هم اگر برای ان زمان تعیین کند اشتباه است پس سئو برای کلمات کلیدی که رقابت کمی دارند پشتیبانی شاید ۶ ماهه بخواهد و برای کلمات کلیدی پر رقابت پشتیبانی به صورت ماهانه و در برخی به صورت هفتگی و از طرفی یک سئو کار باید محدود زمانی مشخص کند مثلا بین ۳ یا ۹ ماه با این نکته که احتمال اینکه سایت شما ممکن است در ۲ هفته صفحه اول باشد یا در برخی مواقع بیشتر از ۹ ماه طول میکشد البته تعیین کردن یک زمان تقریبی تکرار میکنم تقریبی باید بررسی شود سایت مورد نظر رقبا و کلمه کلیدی مورد نظر پس سئو تضمینی که به معنایی اشتباه است منطقی نیست و حتی بزرگترین مهندسان سئو به این شکل نمیتوانند تضمین کنند چرا که الگوریتم های گوگل همان قدر که قابل فهم هستند به همان قدر نکات مرموزی دارند که اگر این نکات مشخص شود گوگل مسخره میشود و به راحتی میتوان رتبه اول در مدت چند روز البته فهمیدن این نکات کار یک متخصص سئو است اما نه همه ی انها بریم سراغ بقیه موارد همراه ما باشید.

۳-هزینه سئو سایت:

شما مطمئن باشید یک مهندس سئو هیچ وقت یک هزینه ثابت برای همه سایت ها قرار نمیدهد چرا که قیمت سئوبستگی به خیلی از مسائل دارد از طرفی سایت رقبا باید بررسی شود ایا میشود در صفحه اول سایت های قدرت مندی که سالیان سال است در صفحه اول هستند را تکان داد یا رقابت در کلمات کلیدی مختلف فرق میکند یک کلمه شاید انقدر رقابت داشته باشد که مدت زمان بهینه سازی سایت را افزایش دهد و هزینه بیشتری نیاز داشته باشد مورد دیگه جایگاه خود سایت یک سایتی که مثلا موقیت مناسبی دارد با سایتی که در انالیز سایت خیلی خوب کار نکرده است نمی تواند یک قیمت داشته باشد پس باید کسی را انتخاب کنید که پس از کارشناسی تخصصی به شما قیمت مناسب بدهد از طرفی شما باید بخشی از هزنیه را پرداخت کنید چون این هزینه ها بخشی از ان خرج خود سایت میشود.یادتان باشد همیشه هزینه کم دلیل بر کیفیت یا مناسب بود خدمات نیست اگر مطمئن هستید کیفیت در دو سایت با هم برابر است ان که هزینه کمتری را میگیرد انتخاب کنید اما باور کنید برای سئو باید هزینه شود برای خود سایت و همه هزینه برای یک مهندس بهینه سازی نیست.

۴-سئو حرفه ای با برندینگ:

درباره این مسئله خیلی از دوستان نظرات بسیار متفاوتی دارند بعضی دوستان میگویند خود لینک بیلدینگ باعث افزایش رتبه و برند سازی است و برند سازی بسیار زمان بر است و لینک سازی زودتر جواب میدهد از طرفی برخی دوستان میگویند موفقیت در برند سازی است چرا که وقتی شما برند شدی همه درباره شما حرف میزنند و به صورت طبیعی به شما لینک میدهند بزارید به چالش بکشیم این بحث ها را ایا مثلا برای برند سازی یک سایت دانلود فقطبک لینک جواب میدهد یا برند سازی چه زمانی طول میکشد که مثلا سایت شما مثل سایت های بزرگ دانلود شود یا برند بسیار محبوب و موفق داشته باشید پس همیشه سئو حرف مطلقی ندارد نمیتوان یک نسخه برای همه موارد پیچید و باید برسی شود اما به طور کلی اگر نظر بنده را میخواهید هر دو مورد باید با هم جلو برود یعنی شما هزینه و زمان خود را بین این دو تکنیک تقسیم کنید که از هر دو سمت به موفقیت نزدیک شوید من سایتی را میشناسم بعد از ۳ سال در با برند سازی محض رتبه اورد سایتی را هم میشناسم با لینک سازی در حدود ۱۴ ماه رتبه اورد شاید شما بگویید لینک سازی بهتر است اما برند سازی با لینک سازی بسیار موفقیت امیز تر است چرا که اگر شما به یک برندینگ خوب تبدیل شوید هم محبوب تر هستید هم به شما اطمینان بیشتری میشود یعنی بازدید کننده بیشتر به مشتری تبدیل میشود از طرفی میتوانید بازدید کننده ثابت بیشتری داشته باشید تا مثلا یک دفعه بیاید صفحه اول که هیچ کس شما را نمیشناسد اما اگر قبل از ان که رتبه بیاورید اسم شما را شنیده باشد خیلی راحت تر با سایت شما ارتباط برقرار میکند بحث برند سازی و لینک بیلدینک را میتوان به بحث شیرین محتوا و لینک سازی ربط داد که در ان جا هم باید از دو تکنیک استفاده کرد تا موفق تر بود.اما مهم ترین فاکتور سئو بک لینک است.پس یک سئو کار حرفه ای پس از بررسی میتواند بگوید شما باید چه تکنیک را استفاده کنید تا راحت تر به موفقیت برسید در بعضی موارد برند سازی کاربرد کمتری دارد.

۵-توجه بیش از حد روی یک موضوع:

این نکته را بسیار دقت کنید بعضی دوستان محتوا محور هستند و به بهینه سازی داخلی سایت بسیار بها میدهند اما اگر نمیدانید بدانید برای کلمات کلیدی که حتی رقابت متوسطی دارند محتوا با لینک سازی معنا پیدا میکند پس هم باید روی بهینه سازی داخلی تمرکز کرد هم بیرونی و تک بعدی بودن در سئو به غیر موارد خاص که بعضی موضوعات نمیتوان برای انها محتوا ایجاد کرد معنایی ندارد پس کسی میتواند حرفه ای باشد که روی تمام فاکتور ها متخصص باشد نه فقط محتوا محور باشد شاید بگویید که اخیر مت کات رییس بخش اسپم گوگل اعلام کرد بک لینکتاثیر ان کم میشود خوب اگر هم به ایران برسد و کم شود از ۷۰ درصد به ۵۰ درصد برسد و هنوز هم مهم ترین فاکتور سئو لینک سازی است من نمیگویم محتوا ایجاد نکنید بر عکس خود بنده با گوگل مخالف هستم باید مهم ترین فاکتور را محتوا قرار دهند و خود بنده علاقه شدیدی به محتوا حالا هر نوع محتوایی دارم اما به طور کلی برگ برنده با لینک سازی است به خاطر همین است که بعضی دوستان نسبت به بهینه سازی سایت تصویر بدی دارند و میگویند این علم بی فایده است چرا که فقط بهینه سازی داخلی سایت را آموزش دیده اند و هنوز به قدرت بک لینک پی نبردند.

۶-بهینه سازی سایت چقدر باعث موفقیت میشود:

چگونه سئو کنیم را مطالعه کنید ببینید این بحث خیلی گسترده است و از حوصله این مطلب خارج است اما شما فرض کنید یک کلمه کلیدی در ماه ۱۰۰ هزار بار جستجو میشود و شما در صفحه اول و رتبه سوم قرار دارید به نظر شما چقدر با این بازدید کننده ها میتوانید موفق باشید پس میتوان گفت به موضوع شما بستگی دارد که چقدر میتواند اقتصادی باشد seo از طرفی همیشه فقط فروش محصولات شما را موفق نمیکند بسیاری از سایت های با گرفتن تبلیغات بسیار موفق شده اند پس باید بررسی کنید ببینید ضفحه اول گوگل برای شما چقدر میتواند مهم و مفید باشد ۸۰ درصد یا مثلا ۵ درصد البته بیشتر موضوعات با موتورهای جستجو معنا پیدا میکند مگر بعضی از محتواهای خاص پس حتما سعی کنید که بررسی داشته باشید گاهی برای یک سایت بهینه سازی داخلی کافی است یا یک سایت با لینک سازی موفق میشود همیشه بهینه سازی برای کلمات کلیدی برای همه سایت ها نیاز نیست پس سعی کنید اولا یک مشاور سئو خوب پیدا کنید و بعد از ان بسیار تحقیق کنید مطالب همه سایت ها را مطالعه کنید و عجله نکنید البته خیلی از عوامل دیگه مثلا داشتن یک برنامه ریزی درست در بهینه سازی سایت را میتوان از متخصص بودن یک سئو کار حرفه ای دانست اما بما سعی کردیم موتردی که بیشتر با انها برخورد میشود را بگوییم موفق باشید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ابراهیم حنفی