اگر می توانستید یک سایت تجارت الکترونیکی عالی با ترکیب عناصر مختلف از سایت های موفق بسازید، کدام سایت ها را انتخاب می کردید؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

من زمان زیادی را برای مرور و گشت و گذار در سایت های تجارت الکترونیک و نقش سئو در آن ها صرف کرده ام. در حالیکه برخی از سایت ها در دنیای مجازی وجود دارد که کارهای خود را به طور کامل انجام می دهند اما تنها تعداد کمی از سایت ها قادرند تمامی موارد اساسی و اصلی را پوشش دهند. ایجاد سایت بهینه سازی شده با اصولسئو، با نوار ناوبری آسان، موبایل فرندلی و کاربر پسند و با سرعت بارگذاری بالا از جمله ویژگی های اساسی است که هر سایت خوبی باید داشته باشد. عموما، سایت های تجارت الکترونیک حداقل یکی از اجزای کلیدی این پازل را از دست می دهند. اگر شما بتوانید عناصر مختلف را از سایت های متفاوت بگیرید و در کنار هم بگذارید، قادر خواهید بود یک سایت تجارت الکترونیکی قدرتمند بسازید.

تجارت الکترونیک به کمک سئو

مانند فرانک اشتاین که از اجزای مردگان ایجاد شد و خالق آن یک نمونه کامل ساخت  در ادامه صفحات ایده آلی را مشاهده می کنید که بر همین اساس ساخته شده اند.

صفحه اصلی: سایت BikeBandit

سئو

این صفحه ممکن است کاملا عالی و زیبا نباشد اما من صفحه اصلی آن را دوست دارم. آنها ابداعات زیادی انجام داده اند و همین امر باعث شده است ناوبری در آن ساده باشد. سازندگان این سایت در صفحه اصلی خود یک نوار جستجوی ساده در بالای صفحه گنجانده اند. آیکون های موجود در آن نیز دستیابی به طبقه بندی ها را آسانتر کرده است.

چهار دلیل اصلی برای خرید از این سایت وجود دارد. اگر شما حمل و نقل رایگانی داشته باشید، باید مشتری آن را بداند زیرا یک قابلیت فروش عالی محسوب می شود. افراد همچنین می خواهند بدانند که قسمت های مختلف خرید کامل است. به همین منظور باید به مشتریان خود دلیلی را برای انتخاب بدهید. مشتریان باید دلیل موجهی برای انتخاب شما داشته باشند. فروش قابل اعتماد نیز می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد و سایت BikeBandit این اطمینان و اعتماد را به خوبی ایجاد کرده است. در کنار گزینه های خرید؛ این اطمینان و اعتماد مضاعف به خریداران اجازه می دهد به خوبی بدانند برای چه چیزی پول پرداخت می کنند.

در مورد سئو، آنها یک اعلان متنی را در پایین صفحه قرار داده اند. اینکار موجب می شود رتبه بندی برای کلمات کلیدی دم دراز به هنگام قرار دادن آنها در متن صفحه اصلی، آسان تر باشد. اگر نتوانید کلمات کلیدی مد نظر خود را در صفحات بگنجانید، گوگل نیز رتبه بندی خوبی برای آنها نخواهد داشت.

سئو و کلمات کلیدی

صفحه طبقه بندی: سایتMyProtein

سئو و تجارت الکترونیک

این سایت دارای یک صفحه طبقه بندی عالی است که کاربرد و سئو و بهینه سازی خیلی خوبی دارد. سایدبار موجود در آن با لیست کردن زیر مجموعه ها به شما اجازه می دهد جستجوی طبقه بندی ها را محدود کنید. بخش “You May Also Like” ( ممکن است این محصول را نیز دوست داشته باشید) محصولات تکمیلی را لیست می کند که ممکن است برای کاربران جذاب باشد.

این سایت هم  صفحه حاوی محتوای توضیحی است که در آن لینک های داخلی قرار دارد و خواننده را به صفحات دیگر ارجاع می دهد.این همان موضوع لینک بیلدینگ داخلی سایت است که برای توضیع اعتبار سایت بین مطالب صفحات و مطالب انجام می شود.

لیست محصولات کاملا آموزنده است و شامل بیشتر اطلاعات مورد نیاز برای فروش محصول می باشد.

  • بررسی و نظرات کاربران در مورد محصول کاملا ساده است.
  • این صفحه حاوی نشانه هایی است که به کاربر اجازه می دهد به خوبی بداند کدام محصول گیاهی یا عاری از گلوتن است.
  • قابلیت های کلیدی فروش به شکل چک لیست مرتب شده است.
  • تخفیف و کوپن های خرید نیز در لیست محصولات گنجانده شده است.
  • قیمت ها به شما اجازه می دهد به خوبی بدانید که چقدر در هزینه ها صرفه جویی می کنید.

صفحه محصولات: سایت Rent The Runway

این سایت دارای یک صفحه محصولات عالی و ایده آل است. یک صفحه محصول عالی می تواند فروش خوبی داشته باشد. این صفحه موارد مربوط به سئو و بهینه سازی وب سایت را به خوبی رعایت کرده است.این سایت پا را فراتر از این موارد گذاشته است. برای شروع باید بدانید که تصاویر آنها دارای رزولوشون بالا و با کیفیت هستند. آنها همچنین از تصاویر افراد واقعی استفاده کرده اند که از محصولات آنها بهره مند شده اند و همین امر می تواند تجربه کاربری عالی ایجاد کند.

سئو و بازاریابی اینترنتی

توضیحات محصول به خواننده اجازه می دهد هر چیزی را که لازم دارد به خوبی درک کند. یادداشت ها نیز مفید و کاربردی هستند و اطلاعات توسط افراد متخصص نوشته شده است.

بهترین موردی که در این سایت به چشم می خورد ، بررسی و نظرات کاربران است. این نظرات بسیار عمیق نوشته شده و شامل اطلاعات مناسبی همچون قد، سن و موارد دیگر است.بیشتر نظرات حاوی تصاویری از مشتریان واقعی است که از محصولات آنها استفاده کرده اند و این بررسی ها به خوبی نوشته شده است. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که نظرات و بررسی های انجام شده دارای کلمات کلیدی مناسب هستند.

وبلاگ: سایت Home Depot

اگر نگاهی به این سایت بیندازید متوجه خواهید شد که سازندگان آن به خوبی از وبلاگ استفاده کرده اند. این وبلاگساده و در عین حال موثر و کاربردی است . وبلاگ دارای نوار ناوبری روشنی است که به کاربر اجازه می دهد به آسانی در وبلاگ گشت و گذار کند. پست ها و نوشته های وبلاگ ساختار خوبی دارند و خواندن و اشتراک گذاری آن آسان است.

آنها همچنین در سایت خود پست مهمان را قرار داده اند که دو کار اصلی انجام می دهد:

  • اینکار به سازندگان سایت اجازه می دهد محتوای رایگان از وبلاگ نویسان متخصص دریافت کنند. داشتن پست در این سایت برای بیشتر وبلاگ نویسان یک فرصت عالی محسوب می شود و برای نوشتن چنین پست هایی نهایت تلاش خود را می کنند. این سایت می تواند از میان طیف گسترده ای از افراد ، بهترین ها را انتخاب کند.
  • اینکار وبلاگ نویسان مهمان را تشویق می کند پست های خود را به اشتراک بگذرند. افرادی که این وبلاگ نویسان را دنبال می کنند؛ می توانند مطالبشان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

سئو وبلاگ

در انتهای بیشتر پست های وبلاگ، لیست محصولات و پروژه ها قرار دارد.

این یک روش عالی برای دریافت فروش به طور مستقیم از طریق پست های وبلاگ است. اگر افراد بخواهند این پروژه را انجام دهند می توانند محصولات مورد نیاز خود را از همین سایت خریداری نمایند.

آنها همچنین دارای ابزارکی هستند که به شما اجازه می دهد لیست ایتم های استفاده شده در پست های وبلاگ را پرینت کنید.

موبایل فرندلی بودن: سایت Hobbycraft

موبایل فرندلی بودن سایت

این سایت یک فروشگاه وسایل وآایتم های مرتبط با سرگرمی است که دارای رابط موبایل (نسخه نمایش و کاربری موبایل) عالی می باشد. منوی موجود در آن به خوبی طراحی شده است و در آن نوار جستجو، لاگین کاربران، کارت خرید و سایر موارد گنجانده شده است. زمانی که منو را باز می کنید، ناوبری در آن بسیار ساده است و می توانید به اسانی موارد مورد نیاز خود را پیدا کنید. صفحه اصلی این سایت کاملا کاربر پسند است و به شما اجازه میدهد طبقه بندی مورد نیاز خود را پیدا کنید. اضافه کردن محصول به کارت خرید بسیار ساده است .

سرعت سایت: سایت Walgreens

سرعت سایت در سئو

سرعت سایت یکی از مسائل مهم برای هر وبسایتی است اما این موضوع در مورد سایت های تجارت الکترونیک از اهمیت بسیاری برخوردار است. اینکار می تواند تاثیر مستقیمی بر روی نرخ تبدیل سایت داشته باشد و نرخ تبدیل نیز تاثیر مستقیم بر روی درآمد سایت دارد. نیازی به گفتن نیست که سرعت سایت می تواند بر روی رتبه بندی صفحات سایت در گوگل نیز موثر باشد. هرچقدر سرعت بارگذاری سایت بالاتر باشد، کاربر بیشتر اعتماد خواهد کرد. این سایت در عرض ۱.۲۹ ثانیه بارگذاری می شود که یک سرعت عالی برای سایت های بزرگ محسوب می شود. بخشی از این سرعت به خاطر اندازه کوچک صفحات است.در مورد نقش مستقیم رابطه بین سرعت سایت و سئومطلبی تحت عنوان بهینه سازی تصاویر سایت و بهینه سازی سایت با gtmetrix را که تیم ایران سئو سایت به صورت اختصاصی نوشته است را حتما بخوانید و به راحتی سایت خود را برای موتور گوگل بهینه سازی کنید.