افزایش نرخ کلیک -سئو , افزایش CTR برای بهبود رتبه بندی سایت

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

تفاوت عملکرد کولرهای گازی با کولرهای آبی

تفاوت عملکرد کولرهای گازی با کولرهای آبی

 

با شروع فصل گرما تقاضا برای تهیه وسایل خنک کننده بالا می رود و مردم برای ایجاد یک هوای مطلوب و همچنین مطبوع به دنبال وسیله ای هستند که این شرایط را برایشان ایجاد کند. کولرها که دارای سیستم خنک کننده می باشند کاربرد زیادی در فصل گرما دارند. کولرها به دو صورت کولرهای آبی و کولر های گازی در حال حاضر در بازار موجود می باشند. در این مطلب به بررسی تفاوت و کارکرد این دو وسیله پرکاربرد خواهیم پرداخت.

 

 

 

تفاوت عملکرد کولر های گازی با کولر های آبی

برای بررسی تفاوت بین کارکرد کولر های گازی با کولرهای آبی، باید آشنایی با نوع عملکرد و کارکرد آنها را تا حدی بدانیم. هر دو دستگاه ها یک وسیله الکترونیکی می باشند که با کارکرد خود، تهویه هوایی مطبوع و خنک را در محیط ایجاد می کنند.  اما با این تفاوت که کولر آبی به صورت مرطوب کار می کند و کولرگازی اینطور نیست و نوع خنک کننده آن با استفاده از گاز مبرد می باشد. در ادامه با بررسی کارکرد هر دو دستگاه به صورت جداگانه تفاوت های آنها را بیان خواهیم کرد.

کولر های آبی: این سیستم به عنوان یک دستگاه قدیمی و بسیار پرکاربرد شناخته می شود و در حال حاضر نیز در بیشتر مناطق کشور مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه به صورت ساده عمل می کند و هوای خنک را ایجاد میکند. این وسیله دارای اجزا و قطعاتی شامل، یک اتاق فلزی می باشد که در اطراف آن که سه جهت دستگاه می باشد با پوشال های مخصوص پوشانده شده است. داخل دستگاه وسیله به نام پمپ آب بکار رفته است که از این طریق مکش آب صورت می گیرد و روی پوشال ها به وسیله اتصال لوله هایی به پمپ آب نفوذ می کند. با کارکرد موتور کولر این سیستم شروع به کار کرده و هوای خنک از طریق کانال های تعبیه شده به داخل محیط وارد می شود و در واقع محیط را خنک می کند. نقش آب در خنک کردن هوا توسط کولرهای آبی بسیار زیاد می باشد و در واقع می توان گفت نقش اصلی را دارد.

 

 

کولر های گازی: این سیستم دارای تجهیزات پیشرفته می باشد که توسط اسپلیت ها که به دو بخش داخلی و خارجی طراحی شده اند، تولید هوای خنک و همچنین مطبوع به صورت تهویه را ایجاد می کنند. کولر های گازی از طریق کندانسور و همچنین کمپرسور عمل می کنند و از این روش گاز مبرد هوای خنک را به داخل محیط هدایت می کنند. تفاوت اساسی بین کولر آبی و کولرگازی را می توان ماده استفاده شده در جهت خنک کننده در نظر گرفت که در کولر آبی، آب می باشد و در کولرگازی، گاز مبرد می باشد. تفاوت دیگری را که می توان گفت مهم و قابل توجه می باشد، مصرف انرژی در این دو دستگاه است که در کولر گازی با مصرف پایینی از انرژی روبرو هستیم. تفاوت دیگری که می توان در این دو نوع دستگاه عنوان کرد فضای که اشغال می کنند و همچنین از نظر ظاهر نیز باید بگوییم که کولرگازی ظاهری زیبا و همچنین شیک در مقابل کولر آبی دارد.

تفاوت اصلی کولرگازی با کولری آبی در چیست؟

1. خنک کنندگی در کولر گازی دارای قدرت بیشتری می باشد

2. مصرف انرژی در کولر گازی بسیار به صرفه و کم تر می باشد

3. در هنگام استفاده از کولرگازی صدای خیلی کمی را شاهد هستیم

4. تصفیه هوا در کولرگازی از طریق فیلترهای مخصوص امکان پذیر می باشد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ابراهیم حنفی

راهنمای جامع ترخیص کالا از آلمان

واردات کالا از آلمان را می توان یکی از شلوغ ترین و حجیم ترین واردات به کشور دانست. آلمان یکی از کشورهای شناخته شده اروپایی در زمینه تولید و صادرات کالا است. ایران همچنین یکی از کشورهای آسیایی است که متقاضی منظم واردات کالا از آلمان است ، زیرا اداره گمرک این کشور در سال 1394 بیش از 600000 تن کالا را از آلمان ترخیص کرد که این نشان می دهد متقاضی متقاضی ایران یک تبلت برای تجارت و واردات کالا از آلمان.
توجه داشته باشید که واردات کالا از گمرک فقط به محصولات خاص محدود نمی شود ، اگرچه تقریباً 40٪ از ترخیص کالا از آلمان محدود به اتومبیل است ، اما ترخیص تجهیزات پزشکی و کالاها ، لوازم خانگی و ... نیز بسیار محبوب هستند.

البته ایران علاوه بر واردات کالا از آلمان ، حجم بالایی از صادرات به آلمان را نیز دارد. مهمترین کالاهای صادراتی از ایران به آلمان عبارتند از: پسته ، زعفران ، گیاهان دارویی ، گل و لوازم تزئینی و غیره.

تجار و بازرگانان آلمانی انتظار دارند طرف قراردادشان در انتخاب لباس و لباس هوشمندانه عمل کند. زنان باید برای جلسات مناسب لباس بپوشند و مردان نیز باید کراوات بپوشند. صحبت انگلیسی معمول است ، اما تسلط به زبان آلمانی یا داشتن مترجمی که به زبان آلمانی تسلط داشته باشد مزیتی برای کسانی است که با آلمانی ها سر و کار دارند.

آلمان بزرگترین اقتصاد در اروپا است و عمده و عمده صادرات این کشور عبارتند از: ماشین آلات ، وسایل نقلیه موتوری ، مواد شیمیایی ، آهن و فولاد و غیره. ایالات متحده ، فرانسه ، هلند ، انگلستان و چین نیز تجارت اصلی آلمان هستند.
روند واردات کالا از آلمان
توجه داشته باشید که واردات از هر کشوری براساس سازوکارها ، قوانین و مقررات آن کشور انجام می شود. واردات از آلمان مانند سایر کشورها قوانین و مقررات خاص خود را دارد.

کلیه کالاهای تجاری یا اصطلاحاً وارداتی وارد گمرکات ایران می شوند و لازم است که کلیه استانداردها و پروانه های لازم را کسب کرده و کلیه قوانین و مقررات تجارت داخل کشور برای آنها اعمال شود. به عنوان مثال کالاها و محموله های غیرقانونی مانند مواد مخدر و الکل اجازه ورود به کشور را ندارند و هرگز از گمرکات کشور عبور نمی کنند. کالاهای وارداتی از آلمان دقیقاً همان روند را طی می کنند و بنابراین سایر مراحل ترخیص کالا انجام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ابراهیم حنفی